Δευτέρα, Νοεμβρίου 30, 2009

Ο Μισογύνης

Πόσο μισογύνης είμαι τελικά;

Τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερος κόσμος μου κάνει αυτή την ερώτηση.

Το 2007 πήγα σε μια συνέντευξη για δουλειά, και επειδή έτυχε οι υπεύθυνοι της εταιρείας να έχουν διαβάσει το ιστολόγιό μου, με ρώτησαν αν είμαι μισογύνης, διότι αυτό έβγαινε από την πλειοψηφία των κειμένων μου. Ευτυχώς, έκοψε ο νους μου και τους απάντησα πολύ διπλωματικά ότι: «Δεν μισώ τα φύλα. Μισώ συγκεκριμένες προσωπικότητες και συμπεριφορές.» Και το έσωσα κάπως. Τώρα, εφόσον είμαι άντρας και ψάχνω γυναίκα, λογικό είναι να εξοργίζομαι συχνότερα με γυναικείες συμπεριφορές και προσωπικότητες. (Οι άντρες ως φύλο δεν με αφορούν και ουδέποτε μπήκα στη διαδικασία να αναλύσω τη ψυχοσύνθεσή τους – αν και θεωρώ ότι οι περισσότεροι είμαστε εξίσου ατελείς).

Προ δέκα ημερών, επαναλήφθηκε το σκηνικό. Βγήκα με μια άγνωστη την οποία γνώρισα από το blog. Ενώ πίναμε τον καφέ μας, μου ομολόγησε ότι είχε και αυτή την ίδια εντύπωση για μένα (και μάλλον την έχει ακόμα).

Και εδώ αρχίζει η απολογία μου με μουσική συνοδεία μπουζουκιού:

Η αλήθεια είναι ότι μεγάλωσα με μεγάλη ιδέα για τις γυναίκες. Πάντα τις είχα πολύ ψηλά στην υπόληψή μου. Η γυναίκα είναι η μάνα μας! Είναι η πηγή της έμπνευσής μου. Είναι το ον που στη σκέψη του τραγουδώ λαϊκά, χορεύω χασάπικα, γράφω ποιήματα και γυρίζω βίντεο-κλιπ. Θα ήμουν βλάκας να μισώ τα πλάσματα που μου γεννούν τόσο σπουδαία και ανώτερα συναισθήματα. Και πιστεύω ακράδαντα πως όσοι με ξέρουν από μικρό, θα συμφωνούν, πως μόνο μισογύνη δεν με λες.

Από την άλλη, δεν ξέρω και πόσο αναγνωρίστηκε και επιβραβεύτηκε αυτή η αντίληψή μου, από το ίδιο το γυναικείο φύλο. Ή μάλλον ξέρω: Καθόλου! Μόλις πρόσφατα, συνευρέθηκα με μια κοπέλα, η οποία όταν της έκανα κομπλιμέντο για την ομορφιά της, έσκασε στα γέλια και μου χάλασε τη σκηνοθεσία της στιγμής. Το βρήκε πολύ φλώρικο και «ξενερωτικό» εκ μέρους μου.

Καλά, μην φανταστείς ότι κομπλιμεντάρω όπως τον Ζαμπούνη ή ότι γίνομαι ποιητικός και γλυκανάλατος σε όρια αηδίας. Απλώς προσπαθώ να είμαι τρυφερός. Δεν γίνεται να έχω απέναντί μου ένα λουλούδι κι εγώ να του λέω: «Πάρτα μωρή γαμιόλα!» ή «τι καβλόμουνο είσαι εσύ, Παναγία μου!» Και αυτά καλά είναι βέβαια, αλλά για τα πέντε λεπτά πριν εκσπερματώσεις. Το να λανσάρεις και να συντηρείς όμως, ένα τέτοιο προφίλ, αυτό του σκληρού γαμιά, δεν είναι a priori μισογυνιστικό; Αλλά, τώρα θα μου πεις, με αυτά ανάβουν οι πλείστες και οι πλύστρες!

Ε, φταίω εγώ που δεν ξέρετε τι σας γίνεται; Και είμαι εγώ ο μισογύνης; Βρε, άντε από ‘κει!

Υπάρχει η λύση βέβαια, και την παρατηρώ να εφαρμόζεται στα πλείστα ζευγάρια που με περιβάλλουν: Αδιαφορία!

Έχεις τη γκόμενα εύκαιρη. Της ρίχνεις ένα πήδο για να «φεύγουν τα χοντρά» και στο ενδιάμεσο βλέπεις τηλεόραση ή βγαίνεις με τους φίλους σου. Ίσως εδώ να κρύβεται και το μυστικό της τέλειας σχέσης και ισορροπίας. Στο ζαμανφού! Αλλά μήπως και αυτό δεν είναι μισογυνιστικό; Δεν είναι μισογυνιστικό να αντιμετωπίζεις σοβαρά την άλλη μόνο όταν τη χύνεις;

Αυτά τα πρότυπα άντρα θέλετε, αυτά παίρνετε. Κατά τα άλλα, «δεν υπάρχουν άντρες» και όταν τους βρούμε (διότι κατ' εμέ η ανδρεία ισοδυναμεί με τον σεβασμό του αντίθετου φύλου), τους ευνουχίζουμε στο πι και φι με ένα «με ξενερώνεις που είσαι ρομαντικός!» Να φταίμε και από πάνω επειδή σας αντιμετωπίζουμε σαν γυναίκες με Γ κεφαλαίο και όχι σαν πορνίδια. Ουστ!

18 σχόλια:

Αντρίκκος είπε...

Συμφώνω απόλυτα! Βέβαια μεγάλη ευθύνη γι΄αυτό έχουν και οι σημερινές ισορροπίες. Και εξηγούμαι: Οι γκόμενες - μη δεσμευμένες ή αγάμητες- βγαίνουν έξω για να βρουν κάποιον να τις φλερτάρειή να τις πηδήξει. Όταν έχει γεμίσει ο τόπος γκέι ή μισογύνιδες και αντί να φλερτάρονται οι γυναίκες, φλερτάρεται ο ένας κατά λάθος άνδρας που τις συνοδεύει, πως θέλεις μετά οι γυναίκες να βλέπουν γύρω τους άνδρες; Βλέπουν μισογύνηδες. Και επειδή φτάνουν σε επίπεδα απόγνωσης από την αγαμία, δεν θέλουν ρομαντικά ποιηματάκια και λογάκια γλυκά. Θέλουν βρισίδι και άγριο ωμό σεξ! Και συ γύρευε ισορροποιμένες γκόμενες να πεις τα δίκα σου και να δώσεις τριαντάφυλλα!

MARINOS είπε...

Φίλε, εγω που σε ξέρω κάπως καλύτερα δε θα έλεγα πως είσαι μισογύνης. Θα έλεγα ακριβώς το αντίθετο: αυτό που βγάζεις είναι μια μεγάλη λατρεία στη γυναίκα και στο θηλυκό .

Και ακριβώς ο θυμός σου σε κάποιες γυναικείες συμπεριφορές εκδηλώνεται έντονα επειδή ακριβώς έχεις απαιτήσεις από τις γυναίκες.

Με άλλα λόγια έχεις τόσο ψηλά τη γυναίκες που σε θυμώνουν όταν βλέπεις κάτι που δεν σου αρέσει.

(Το παρα-φιλοσόφησα ή μου φαίνεται?!)

Anti-Christos είπε...

Μπράβο Μαρίνο, thanks! Τα αυτονόητα είναι τόσο δύσκολα να τα καταλάβουν μερικοί!

Ανώνυμος είπε...

αμάν.......εγώ δε σε ξέρω προσωπικά αλλά από όσα γράφεις συμφωνώ ότι μάλλον είσαι αθεράπευτα ρομαντικός και απογοητεύεσαι απο τις σύγχρονες γυναίκες ( οι οποίες όντως μπερδευτίκαμε και δεν ξέρουμε τί θέλουμε).....
Keep writing kai fusika keep being romantic

XK

Pasxalina είπε...

Objection your honour!

"Έχεις τη γκόμενα εύκαιρη. Της ρίχνεις ένα πήδο για να «φεύγουν τα χοντρά» και στο ενδιάμεσο βλέπεις τηλεόραση ή βγαίνεις με τους φίλους σου."

Δεν είναι το τι γράφεις, είναι το πώς το γράφεις ;-)

homo anisorropus είπε...

Einai adikes oi genikeuseis pou kaneis gia tis gunaikes. Einai adikes gia ti mana sou,tin aderfi sou, tis files sou, tis anagnwstries sou kai panw ap ola gia sena. An esy epele3es na eisai me kapoian pou den tis aresoun oi romantismoi einai diki sou eu8uni kai mono. Koita tis epiloges pou kaneis kai min rixneis oles sto idio kazani.
Kai oxi den pisteyw pws eisai misogunis.
xxx

Ανώνυμος είπε...

Εγώ είμαι μαζί σου σε ο,τι και να γράφεις!! Keep on blogging!!

Yiota είπε...

nai mia xara ta les! den xeroume ti mas ginete. Egrapses omws pale!!!

Chrys είπε...

...to misogynis to thewrw stereotypiko symperasma..pou den isxyei se kamia periptwsi!!..pou katarxin exei alli ennoia san leksi..ti na pw!..!

drSpock είπε...

Αν βοηθά ούτε εγώ πίστευα ποτέ ότι είσαι μισογύνης. Απλά μερικές φορές εκφράζεσαι λίγο ωμα και γενικευμένα ωρμώμενος από συγκεκριμένες περιπτώσεις :)

ρίτσα είπε...

μισογύνης ούτε μένα μου φαίνεσαι μεν ανησυχείς

τωρά για μισοκύπρης το σκέφτομαι

rose είπε...

αν βοηθα εγω δεν πιστευα οτι εισαι μισογύνης μεχρι που σε διαβασα σημερα!

:-)

και επειδη θα χασεις και άλλες δουλειες και γκομενες .....

Ανώνυμος είπε...

Χρίστο μου!
Ούτε εγώ πίστεψα ποτέ ότι είσαι μισογύνης. Απλά έχεις ψηλές απαιτήσεις από τις γυναίκες και φυσικά απογοητεύεσαι.
Ντορέττα

Dinosauria είπε...

Pistevo oti kriveis enan misogini kai malista tis palias sholis.. Tou tipou: "de me noiazei ti thes esi, eite goustareis opos sto dino, i par' ton agiristo.. Afou etsi ki allios afto pou sou dino ego, opos sto dino ego einai apla T-E-L-I-O!!"
To gegonos o,ti mia gkomena mporei na antedrase diaforetika apo oti tha itheles/perimenes esi stin omorfi stigmi pou dimiourgises (pou mporei na itan otidipote, akoma kai mia antidrasi amihanias apla) den apotelei logo gia na pairnei kai na sikonei olo to ginaikeio filo. Oi genikefseis einai pou deihnoun tin esoteriki sou tasi kai oi atakes tou stil: Afta ta protipa antra thelete, afta pernete. Misoginikos xerolismos legetai afto.
Hairete!

Anti-Christos είπε...

Στα τσακίδια!

Ανώνυμος είπε...

astous na lene!

Ανώνυμος είπε...

Γυναικες... Μεγαλες περιπτωσαρες

Ανώνυμος είπε...

Chris μου δεν θα έπρεπε να έχεις καμία αμφιβολία!Είσαι 100% μισογύνης.Ανήκεις ωστόσο σε αυτήν την απεχθή κατηγορία η οποία αυτοχαρακτηρίζεται "λάτρης του γυναικείου φύλου" και είναι μια άπο τις χειρότερες.Συνοδεύται συχνά απο αριστερές αντιλήψεις,αίσθηση ξεχωριστής χιονονιφάδας αλλα και απο το σύνδρομο του καλού παιδιού.Προβάλεις τις φαντασιώσεις σου πάνω στις γυναίκες για το πως θα ΕΠΡΕΠΕ αυτες να είναι και να συμπεριφέρονται συμφωνα με ΕΣΕΝΑ και όταν αυτές αποτυγχάνουν να τις εκπληρώσουν και να χωρέσουν στα μικρά κουτάκια που τις έχεις βάλει στο κεφάλι σου , θα πείς κάτι του τύπου "Οι γυναικες έχουν χαλάσει" , "χάθηκαν οι σωστές γυναικες" κλπ.Φαντάζομαι πως δεν καταλαβαίνεις γιατί αυτες οι φράσεις εκφράζουν μισογυνισμό..αλλα αυτό θα προυπέθετε διάβασμα, ενσυναίσθηση,κριτική ικανότητα και αναγνώριση του προνομίου σου.

Οι γυναίκες δεν χωρίζονται σε Γυναίκες και πορνίδια, οπως δεν υπάρχει μόνο γκρίζο και μαύρο.Αν θέλεις να μην σε λένε μισογύνη σκέψου και διάβασε.Οι γυναίκες δεν είναι λουλούδια ειναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ.Η αντίληψη των γυναικών ως λουλούδια είναι στη βάση της προβληματική.

Δεν ξέρω πως βρέθηκα εδω.Anyway, food for thought.